Lehet, hogy túl nagy fába vágtam a fejszém?

Kérem szépen megtörtént az első sokk. Így a harmadik iskolában töltött nap után, teljes bizonyossággal kijelenthetem: NEM ELÉG 3 HÓNAP ANNYIRA MEGTANULNI PORTUGÁLUL, HOGY AZ EMBER EGYETEMRE JÁRJON! Ami megnyugtat (vagy nem) a többi erasmusos sem ért túl sokat az órákból, pedig ők már évek óta tanulják a nyelvet. Így igaz, mintha a fogamat húznák, de befizetek egy intenzív nyelvkurzusra.

Ami jó hír, hogy megtaláltam a többi magyart is. Kedvencem közülük Kinga. Master képzésen van az ELTE-n portugál szakon, szóval azért ő érti, amit érteni kell. Tanít is sokat és csavargó társnak sem utolsó. Tegnap elvittem a CCB tetejére, neki is nagyon tetszett az olajfaliget. Jó nyugis hely, szeretettel ajánlom minden kedves a városba látogatónak.

Egy amolyan modern művészeti alkotás a CCB tetején. Be lehet menni, belülről parafa, kívülről fakéreg. Benn felirat figyelmeztet: csak a padlón járjunk.

Aztán elmentünk a Cais de Sodréra- ez egy óriási tömegközlekedési csomópont: indul innen vonat, komp, villamos és busz és metró. Leültünk a partra, ahol pecáztak és a pasi mellettünk 3 perc alatt két halat is fogott, csak úgy zsinórral. Vicces kis műanyag buborékok is vannak, amin 3 lyuk van, azaz csak kettő- ezek fáknak és bokroknak, a harmadik mélyedés embernek, ülőalkalmatosságként.

Ma Kinga egy portugál ismerősével találkoztunk, aki hozta egy barátját is. Állítólag meg akarnak tanulni magyarul, persze, persze lári-fári. Erőteljesen túloznék, ha azt mondanám beszélgettünk, inkább ők beszélgettek. Mindenesetre ismét nagy derültséget keltettem azzal, hogy elmondtam, hogy a Martim Moniz közelében lakom, tudniillik itt tanyázik nem csak a legtöbb bevándorló, hanem a legtöbb prosti és narkós is. Nekem azért eddig ez nem tűnt fel. Mármint a prostik, a herkások már igen….

Na egy szó mint száz: tanulok, igyekszem, bár nem tudom mi lesz, valószínűleg nem perfekt nyelvtudással fogok hazatérni kishazámba. Pénteken koncertre megyünk, szombaton tengerpartot csodálni, vasárnap meg azulejo múzeumba, ahova hívtam az egyik lengyel erasmusos lányt is, mert sajnos nagyon egyedül érzem magam.

Következő bejelentkezés várható ideje: vasárnap este.

Mindenkit csókolok!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.