4.nap

 2010.09.12. 22:48

4. nap, melynek végén kissé elszaladt velem a ló!

 

Nagy elhatározással ébredtem! Elmegyek a Museu de Arte Antigába. Igen ám, de mindezt gyalog, ami azért barátok között is emberes kis túra. Végül is 4 óra séta lett belőle, persze mondanom sem kell, hogy minden bokornál és izgalmas kis keresztutcácskánál megálltam. Így viszont megtaláltam a Jardim de Estrelát, ami olyan nyilvános park, hogy csak na. A város szívében olyan érzése van az embernek, mintha a trópusokon lenne. Pálmák és egzotikus növények tömkelege között sétálhat az ember. Hopp ott egy kis pavilon, hopp ott meg egy kis vízesés szoborral, kistóval, kacsákkal. És persze mindenhol madarak, kacsák, pávák sétálnak. A park kijáratánál van a híres Basílica da Estrela.

 

Iszonyat mennyiségű kanyargás és olyan 200 fotóval később megtaláltam a múzeumot. Valami csoda folytán ingyenes volt ma (nem hinném, hogy egyébként az!) és ami még jobb fényképezni is lehet. Bevallom őszintén, hogy nem tudtam, hogy meddig van nyitva, úgyhogy én csak csámborogtam, úgyhogy úgy hajítottak ki 6 után 10 perccel. Iszonyat mennyiség faliszőnyeg, ezüst étkészlet, bútorok, szobrok és festmények. Van itt Dürer, Bosch és Tintoretto is.

A parton hazafelé sétálva megláttam a Cais do Sodrét- innen mennek a kompok is, valamint vonatok és metrók is. No, mondom itt az én időm. Egyedül megpróbálok Lisboa vivem kártyát venni. Ezzel utaznak azok, akiknek nincs bérletük. Egy kártya, amire pénzt töltenek fel a kasszáknál és csak le kell húzni a gépeknél, ha utazol. És bizony: egyedül, portugálul megvettem a kártyám. Borzasztóan büszek voltam magamra, pláne amikor a mögöttem álló franciák megkérdezték a pénztárost, hogy beszél e angolul, pedig azért nekik van egy kis előnyük, hisz jobban hasonlít az ő nyelvük a portugálra, mint az enyém. Hogy a marha nagy önbizalmamat letörjem, be is mentem egy utcai könyvárushoz és vettem egy regényt, hogy azt olvasgassam majd (lévén az egyetlen magyar regényt, amit hozni akartam Gergőnél felejtettem), remélem majd az egy kicsit visszaránt a földre, hogy nem tudok én még annyira portugálul. Holnap pedig vár az oskola. Mivel elég messze van az egyetem és Lisszabon tömegközlekedése gyakorlatilag katasztrofális, ezért kb 2 órával előbb elindulok. Ezúton is szeretném megkövetni a BKV-t, csak viszonyítás kérdése, hogy mennyire szar. Visszasírom én már a jó öreg Deák teret és a piros 7-t!

A bejegyzés trackback címe:

https://kiskoboldanagyvarosban.blog.hu/api/trackback/id/tr192291717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása